US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita (sense obtenir dades personals). + Info
Acceptar cookies
Trobareu les respostes als dubtes més habituals

 

 

door

 

M'han d'ingressar

En cas que hagueu d'ingressar, adreceu-vos al Punt d'Informació. Allà us indicarem quina és la vostra unitat d'hospitalització i, un cop allà, tramitarem la documentació al Servei d'Admissió. Haureu d'acreditar-vos amb la Targeta Sanitària Individual. En cas de no disposar-ne, podeu utilitzar el DNI, el llibre de família o el passaport. El personal sanitari us informarà del funcionament de la unitat i, a l'habitació, trobareu la Guia del Pacient Hospitalitzat.

 

 

illness

 

M'han d'ingressar per una operació

Us comunicarem per telèfon el dia i l'hora que teniu programada la intervenció. En aquesta trucada, també programarem el preoperatori i la visita amb l'anestesista i/o infermera quirúrgica, cita en la qual us informarem dels requisits d'ingrés.

Si ingresseu el dia abans de la intervenció, adreceu-vos al Punt d'Informació. En el cas que ingresseu el mateix dia, adreceu-vos a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés. A ambdós llocs, us indicarem quina és la vostra unitat d'hospitalització i, un cop allà, tramitarem la documentació al Servei d'Admissió. Haureu d'acreditar-vos amb la Targeta Sanitària Individual. En cas de no disposar-ne, podeu utilitzar el DNI, el llibre de família o el passaport. El personal sanitari us informarà del funcionament de la unitat i, a l'habitació, trobareu la Guia del Pacient Hospitalitzat.

Per a més informació

 

 

bed 1

 

M'han d'operar sense ingressar

Us comunicarem per telèfon el dia i l'hora que teniu programada la intervenció. En aquesta trucada, també programarem el preoperatori i la visita amb l'anestesista i/o infermera quirúrgica.

Quan arribi el dia, adreceu-vos a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés.

Per a més informació

 

 

healthcare and medical

 

He d'anar a urgències

En cas d'emergència, truqueu al 112.

Per a qualsevol consulta sobre salut, truqueu al 061 Catsalut Respon.

Recordeu que les urgències es classifiquen en diferents nivells.

Si teniu un problema de salut que es pot resoldre amb una visita al metge de capçalera, adreceu-vos al vostre Centre d'Atenció Primària, al Punt d'Atenció Continuada. Allà, aneu al servei d'Admissió. Un professional qualificat valorarà si us ha de visitar l'equip d'urgències o si s'ha de programar una visita amb el vostre metge de família o pediatra. Porteu sempre la Targeta Sanitària Individual.

Per a més informació

Temps d'espera a Urgències

 

 

 

Com m'avisen de la meva visita

L'Hospital de Figueres disposa d'un sistema d'avisos als usuaris per a les cites mèdiques a Consultes Externes o de proves complementàries. S'ofereixen dues opcions a escollir: un missatge de text al mòbil o un correu electrònic.

Tots els pacients reben dos missatges: un sms o correu electrònic de confirmació del dia i hora de la visita concertada i, 48 hores abans, un sms de recordatori d'aquesta cita.

Per comprovar si les vostres dades personals són correctes, podeu fer-ho adreçant-vos al Servei d'Admissió de Consultes Externes, de l'entrada principal de l'hospital o de l'Edifici Est. En cas de rectificació de dades, heu d'adreçar-vos al vostre centre d'atenció primària.

 

 

professions and jobs

 

Tinc hora amb l'especialista

Quan teniu hora programada amb l'especialista, es recomana que vingueu amb cert temps de marge, ja que per accedir a la consulta, és necessari validar abans la visita. Per fer-ho, cal que confirmeu la cita mitjançant els terminals que hi ha situats a Consultes Externes i a l'entrada de l'Edifici Est utilitzant un dels tres documents:

  • el codi de barres del volant de la visita
  • la Targeta Sanitària Individual 
  • el número del DNI

Un cop el dispositiu us identifica, heu de seguir les instruccions de la pantalla. A continuació, el terminal imprimirà un tiquet amb el codi identificatiu i la sala d'espera on us heu d'adreçar. Allà, haureu d'esperar que el codi indicat surti en una de les pantalles d'informació que hi ha instal·lades a les diferents sales i que us permetrà saber a quin consultori heu d'entrar.

A part de validar la visita programada per al dia i facilitar el tiquet, els terminals també serveixen per obtenir un justificant de la visita o torn per ser atès al taulell d'Admissions.

 

 

canvis

 

Canvis i anul·lacions de proves, visites o intervencions

En cas que necessiteu fer algun canvi o anul·lació d'una prova, visita o intervenció que tingueu programada, truqueu amb la màxima antelació possible.

  • Per a visites: 972 677 474
  • Per a intervencions: 972 677 458 / 972 677 484
  • Per a endoscòpies: 972 501 400 (extensions 2542 i 5052)
  • Per a proves diagnòstiques de Radiologia: 972 677 451

Tingueu en compte que el fet de no presentar-vos sense motiu justificat comporta l'anul·lació automàtica de la visita, prova o intervenció i haureu de tornar a començar el procés. 

 

 

clipboard

 

M'han donat l'alta hospitalària

En el moment de l'alta, que autoritza el professional mèdic, us lliurarem un informe del procés hospitalari. Per facilitar l'ingrés a altres pacients, caldrà que deixeu lliure l'habitació abans de les 12 h. Us recordem que la utilització del transport sanitari segueix únicament criteris mèdics.

Si voleu marxar de l'hospital sense una autorització mèdica, haureu de signar el document d'alta voluntària. 

 

 

hospital

 

Vull visitar un pacient

L'horari és de 16 a 20 h i com a màxim poden haver-hi dos visitants per pacient. Els menors de 12 anys només poden accedir al Servei Maternoinfantil a fi d'evitar riscos per a la seva salut. Procureu que les visites siguin curtes pel descans dels pacients.

Alguns pacients han de restar en aïllament en benefici propi i de la resta de pacients i dels professionals. En aquests casos cal limitar el màxim les visites i complir de forma estricta les recomanacions del personal sanitari.

 Per als acompanyants: la porta principal del centre està oberta de 7 a 22 h. Si heu d'accedir fora d'aquest horari ho podeu fer prement el timbre de l'entrada i us atendrà el guarda de seguretat. Està permès un acompanyant durant les 24 h i es recomana principalment en cas de pacients crítics o d'edat avançada. Pel que fa als menors d'edat cal que hi hagi un acompanyant en tot moment.

Trobareu més informació a la Guia del Pacient Hospitalitzat.

 

ultrasound

 

Com demanar per fer rehabilitació

Per fer rehabilitació es necessita una sol·licitud mèdica, la qual pot ser del metge de capçalera o d'un especialista.

Per a més informació 

 

 

pregnant

 

Estic embarassada

Si creieu que podeu estar embarassada, demaneu cita prèvia amb el ginecòleg o la llevadora del vostre Centre d'Atenció Primària abans de la segona falta.

Per tenir un embaràs saludable, seguiu els controls i les recomanacions de l'equip d'obstetrícia, format per ginecòlegs, llevadores i infermeres especialitzades.

Per a més informació

 

 

baby

 

Atenció al part

En el moment en què us poseu de part, hagueu fet o no el seguiment de l'embaràs a l'Hospital de Figueres, acudiu a Urgències, des d'on us acompanyaran al Bloc Obstètric.

Recordeu portar sempre el carnet d'embarassada.

Per a més informació

 

 

medicament

 

 

Necessito un medicament

El servei de Farmàcia de la Fundació Salut Empordà només dispensa medicaments a pacients que tenen un diagnòstic específic, i són uns criteris que fixa el Departament de Salut. És el metge que indica al pacient si ha de recollir la seva medicació a Farmàcia, i li donarà una recepta electrònica específica que haurà de presentar al servei.

Farmàcia ofereix atenció al públic de dilluns a dijous de 9 h a 16 h i divendres en aquest mateix horari però només atén els pacients que tenen visita mèdica o bé les peticions urgents. Per tal de recollir el medicament és indispensable portar un document identificatiu del pacient.

Aquest servei és gratuït i també està a la disposició per a resoldre dubtes relacionats amb el tractament i la medicació.

Per a més informació

 

 

hospital

 

Com accedir a l'Hospital de dia

Per poder accedir als serveis de l'Hospital de dia del Centre Sociosanitari Bernat Jaume cal que l'Equip Avaluador Interdisciplinari Ambulatori (EAIA)  recomani l'entrada del pacient. Per fer-ho es basa en l'informe del metge especialista o del Centre d'Atenció Primària.

Per a més informació

 

 

report 2

 

Quins són els meus drets i deures

La “Carta de drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l'atenció primària” és un contracte social entre la ciutadania i el sistema de salut. S'hi defineix què esperen les persones del sistema sanitari (drets) i, també, quin compromís hi ha com a individus actius (deures). 

Els principis en els quals es basa la Carta són el reconeixement de la dignitat de la persona, la llibertat i l'autonomia, la igualtat, l'accés a la informació i el coneixement en salut, i el compromís cívic.

Per a més informació

Projectes
DAREmpordà
Llavor de futur
Projecte Feder
PROJECTES
Compra pública d\'innovació

Entitat proveïdora de:

Departament de Salut
CatSAlut
Departament de Treball, Afers socials i Famílies

Certificacions:

Medical Tourism Certification MTQUA