L'objectiu d'aquest centre és atendre persones malaltes, generalment amb patologies cròniques que, per les seves característiques especials, poden beneficiar-se d'un model d'atenció interdisciplinària que té com a objectius potenciar la seva autonomia, pal·liar les limitacions o símptomes i facilitar el retorn a la comunitat.
A les unitats de l'HAI Bernat Jaume es proporciona atenció a les persones d'edat avançada i amb presència de síndromes geriàtriques, trastorns cognitius, malaltia neurològica que pot causar dependència o en situació de final de vida.
També es porten a terme tasques de docència a través dels convenis de pràctiques amb la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona (mòdul d'Envelliment) i les Facultats d'Infermeria de la Universitat de Girona i la Universitat de Vic. També hi ha convenis de pràctiques per a alumnes dels graus de Treball Social, Fisioteràpia i Teràpia Ocupacional. A més, els professionals també participen en diferents comissions de la Fundació Salut Empordà.




