US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    cc_cookie_acceptsalutemporda.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    WEB_SESSIONsalutemporda.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys
    _gat_gtag_UA_141706552_1Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _gidGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: S'usa per limitar el percentatge de sol·licituds24 hores

ConfigurarRebutjar totesAcceptar

Model organitzatiu

 

El model organitzatiu pretén donar resposta al desplegament del contingut del pla estratègic amb un sistema d'organització format per persones compromeses i implicades, equips de participació i un enfocament de gestió basat en el model europeu d'excel·lència EFQM, com a model de gestió orientat a la millora contínua. 

Podeu consultar l'Organigrama de la Fundació Salut Empordà.

 

Polítiques. Plans i programes

 

El sistema de gestió de la Fundació Salut Empordà implica un compromís amb la millora contínua de la qualitat i planifica l'execució d'objectius de forma estructurada, sistemàtica i progressiva. S'articula en els següents plans i programes:

 

Pla Operatiu Anual 

El Pla Operatiu Anual concreta els objectius i accions de les línies del Pla Estratègic que cal portar a terme en un exercici. També avalua la consecució dels objectius planificats per a l'any anterior.

 

Política de qualitat i seguretat del pacient

La política de qualitat i seguretat del pacient de la Fundació Salut Empordà abasta a tots els centres que la integren (l'Hospital de Figueres, el Centre Sociosanitari Bernat Jaume i l'ABS de l'Escala) i es troba alineada amb la missió i amb el desenvolupament del Pla Estratègic 2019-2023, impulsant els seus valors. 

Amb una orientació dirigida a l'excel·lència, basa la seva política en els vuit principis de la qualitat total i dona especial atenció a la seguretat del pacient com a element clau de la qualitat assistencial. Es fonamenta en quatre eixos:

  • Millora contínua.
  • Millora de l'atenció, la continuïtat assistencial i la racionalització dels recursos.
  • Satisfacció de les necessitats i les expectatives dels clients (interns / externs).
  • Garantia de seguretat del pacient i, alhora, definició explícita de la seva política, la qual pivota sobre dos enfocaments estratègics: en el foment de la cultura de seguretat del pacient i en el desenvolupament de projectes i pràctiques que garanteixin una pràctica assistencial més segura.

Anualment, la FSE desplega els corresponents plans i programes d'acció. Per ampliar la informació, podeu consultar el punt de Qualitat i seguretat del pacient, dins de l'apartat Amb la salut i el benestar de les persones.

 

Política d'atenció al client

La Unitat d'Atenció al Ciutadà (UAC) és la responsable de posar a disposició dels ciutadans una línia de comunicació permanent amb els centres i/o entitats assistencials, amb l'objectiu principal d'orientar i facilitar al ciutadà l'accés als seus drets i deures en relació a la salut. Així mateix, estudia i analitza la satisfacció dels ciutadans entesa com a qualitat en la percepció del servei prestat.

LA UAC agrupa les opinions i suggeriments dels ciutadans envers l'atenció prestada, amb  l'objectiu de millorar la qualitat de la satisfacció del servei. Els principis que regeixen les actuacions d'aquesta unitat són l'equitat, l'eficàcia i la qualitat.

La missió de la UAC radica en la col·laboració de la millora de la qualitat global, mitjançant el coneixement que extreu de l'opinió del pacient, la integració d'aquesta als objectius i organització de la FSE i l'estudi d'aspectes de qualitat interna dels serveis dins l'àmbit d'atenció directa a l'usuari (tracte, respecte en la relació personal, informació, confort...), excloent els aspectes clínics tècnics.

La política d'Atenció al Ciutadà es desenvolupa en les següents línies d'actuació:

  • Promoure i respectar la “Carta de drets i deures”
  • Oferir una atenció personalitzada al ciutadà 
  • Preservar els criteris d'equitat individual i col·lectiva
  • Garantir la millora contínua de la qualitat dels serveis
  • Prioritzar l'opinió i la satisfacció dels usuaris en l'organització

La UAC subscriu i defensa els seus principals valors: empatia, respecte, proximitat, lleialtat, prudència i treball en equip.

 

Política mediambiental

La gestió mediambiental de la Fundació Salut Empordà està reconeguda pels certificats ISO14001 i EMAS, dues normatives voluntàries que acrediten el compromís i respecte de l'entitat envers el medi ambient. Es renova aquesta responsabilitat any rere any, des del 2006
Aquest treball diari es fonamenta en la política ambiental de la institució, la qual assegura el compliment de la legislació vigent.

També té en compte diferents requisits en matèria ambiental i es basa en el desplegament de vuit línies d'actuació, enfocades a la millora contínua:

  • Assegurar la correcta gestió dels residus
  • Realitzar un ús eficient i sostenible de les matèries primeres i auxiliars
  • Realitzar un ús eficient i sostenible de l'aigua
  • Realitzar un ús eficient i sostenible de l'energia elèctrica
  • Realitzar un ús eficient i sostenible del gas
  • Fer difusió de la gestió ambiental dels centres hospitalaris al personal intern i als usuaris
  • Establir actuacions davant situacions d'emergència

Podeu consultar la Declaració Ambiental de la Fundació Salut Empordà.

 

Pla d'igualtat 

La Fundació Salut Empordà (FSE), com a institució compromesa amb els seus professionals, disposa del Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre Homes i Dones de la institució, un document que recull les directrius i principis en aquesta matèria. La igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes constitueix un principi de la nostra Política Institucional i de Recursos Humans, d'acord amb el que estableix la Llei Orgànica 3/2007 de 17 de març per la igualtat efectiva entre dones i homes.  

En tots i cadascú dels àmbits en què es desenvolupa l'activitat de la FSE i en tots aquells aspectes que afecten al desenvolupament dels seus professionals, des de la selecció a la promoció, passant  per la política salarial, la formació, les condicions de treball, la salut laboral, l'ordenació del temps de treball i la comunicació interna i externa, assumim el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes. 

Abans de la redacció del Pla, la FSE ja aplicava polítiques de responsabilitat social, com el procediment d'actuació per a la protecció del risc en l'embaràs, l'atenció al risc psicosocial o la comissió d'atenció a les agressions professionals, entre d'altres.

Aquest Pla d'Igualtat ha estat elaborat per la Comissió d'Igualtat de la institució, formada per membres del Comitè d'Empresa i del departament de Recursos Humans.

Projectes
Indika
DAREmpordà
Llavor de futur
Film In Hospital
PROJECTES EUROPEUS
Compra pública d\'innovació
FEDER
Contacteu-nos

Entitat proveïdora de:

Departament de Salut
CatSAlut
Departament de Treball, Afers socials i Famílies

Certificacions:

Medical Tourism Certification MTQUA