El model organitzatiu pretén donar resposta al desplegament del contingut del pla estratègic amb un sistema d'organització format per persones compromeses i implicades, equips de participació i un enfocament de gestió basat en el model europeu d'excel·lència EFQM, com a model de gestió orientat a la millora contínua.
Podeu consultar l'Organigrama de la Fundació Salut Empordà.
El sistema de gestió de la Fundació Salut Empordà implica un compromís amb la millora contínua de la qualitat i planifica l'execució d'objectius de forma estructurada, sistemàtica i progressiva. S'articula en els següents plans i polítiques:
Seguint la carta d'Ottawa, la Institució, com a agent de salut que és, vol adquirir un compromís global i desenvolupar polítiques que impulsin la promoció de la salut, el benestar i la qualitat de vida del col·lectiu de professionals que hi treballen, les persones ateses, les famílies i la comunitat. Per aconseguir-ho, la Institució estableix les següents línies d'actuació:
La Política de qualitat i seguretat del pacient de la Fundació Salut Empordà (FSE) està alineada amb la Missió, Visió, Valors i Propòsit, abasta a tots els centres que la composen i es troba dirigida a garantir la qualitat dels serveis que ens defineixen com a institució, assolint resultats excel·lents en salut, científics i acadèmics. La seguretat del pacient és la dimensió transversal de la qualitat assistencial que consisteix en reduir i prevenir els riscos associats amb l'atenció sanitària.
Els serveis que disposen de la certificació ISO2009:2015 despleguen la seva política de qualitat i seguretat adoptant aquests principis.
Anualment, la FSE desplega els corresponents plans i programes d'acció. Per ampliar la informació, podeu consultar el punt de Qualitat i seguretat del pacient, dins de l'apartat Amb la salut i el benestar de les persones.
La gestió mediambiental de la Fundació Salut Empordà està reconeguda pels certificats ISO14001 i EMAS, dues normatives voluntàries que acrediten el compromís i respecte de l'entitat envers el medi ambient. Es renova aquesta responsabilitat any rere any, des del 2006.
Aquest treball diari es fonamenta en la política ambiental de la institució, la qual assegura el compliment de la legislació vigent.
També té en compte diferents requisits en matèria ambiental i es basa en el desplegament de vuit línies d'actuació, enfocades a la millora contínua:
Podeu consultar la Declaració Ambiental de la Fundació Salut Empordà.
La Unitat d'Atenció a la Ciutadania (UAC) agrupa les opinions i suggeriments dels ciutadans envers l'atenció prestada, amb l'objectiu de millorar la qualitat de la satisfacció del servei. Els principis que regeixen les actuacions d'aquesta unitat són l'equitat, l'eficàcia i la qualitat. La política d'Atenció a la Ciutadania es desenvolupa en les següents línies d'actuació:
Podeu consultar la Política d'Atenció a la Ciutadania i Participació Ciutadana de la Fundació Salut Empordà.
La Política de RSC de la Fundació Salut Empordà està alineada amb la Missió, Visió, Valors i Propòsits de l'entitat i pretén crear un marc de referència que contribueixi a definir i impulsar comportaments que permetin generar valor per a tots els grups d'interès. Pren com a referència els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) creats per les Nacions Unides, concretament aquells que pel seu contingut es troben relacionats amb la naturalesa i raó de ser de la nostra Institució. Els principals eixos de la RSC dins la Fundació són:
La Política d'Humanització de la Fundació Salut Empordà (FSE) està alineada amb la Missió, Visió, Valors i Propòsit de l'entitat, abasta tots els centres que la composen i busca vetllar per l'atenció centrada en la persona atesa, fomentar els valors ètics i humans dins la nostra entitat, i liderar projectes que esdevindran necessaris per a una atenció sanitària humana i de qualitat. La Comissió d'Humanització Assistencial (CHA), creada al 2022, és el grup de persones treballadores que ho lidera.
Els objectius de la Política d'Humanització de la FSE són els següents:
La Fundació Salut Empordà (FSE), com a institució compromesa amb els seus professionals, disposa del Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre Homes i Dones de la institució, un document que recull les directrius i principis en aquesta matèria. La igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes constitueix un principi de la nostra Política Institucional i de Recursos Humans, d'acord amb el que estableix la Llei Orgànica 3/2007 de 17 de març per la igualtat efectiva entre dones i homes.
En tots i cadascú dels àmbits en què es desenvolupa l'activitat de la FSE i en tots aquells aspectes que afecten al desenvolupament dels seus professionals, des de la selecció a la promoció, passant per la política salarial, la formació, les condicions de treball, la salut laboral, l'ordenació del temps de treball i la comunicació interna i externa, assumim el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.
Abans de la redacció del Pla, la FSE ja aplicava polítiques de responsabilitat social, com el procediment d'actuació per a la protecció del risc en l'embaràs, l'atenció al risc psicosocial o la comissió d'atenció a les agressions professionals, entre d'altres.
Aquest Pla d'Igualtat ha estat elaborat per la Comissió d'Igualtat de la institució, formada per membres del Comitè d'Empresa i del departament de Recursos Humans.