US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    cc_cookie_acceptsalutemporda.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    WEB_SESSIONsalutemporda.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió
    _GRECAPTCHAwww.salutemporda.catDe tercersProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys
    _ga_GEQFXR4ELNPGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _gidGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: S'usa per limitar el percentatge de sol·licituds24 hores

ConfigurarRebutjar totesAcceptar

Model organitzatiu

 

El model organitzatiu pretén donar resposta al desplegament del contingut del pla estratègic amb un sistema d'organització format per persones compromeses i implicades, equips de participació i un enfocament de gestió basat en el model europeu d'excel·lència EFQM, com a model de gestió orientat a la millora contínua. 

Podeu consultar l'Organigrama de la Fundació Salut Empordà.

 

Polítiques. Plans i programes

El sistema de gestió de la Fundació Salut Empordà implica un compromís amb la millora contínua de la qualitat i planifica l'execució d'objectius de forma estructurada, sistemàtica i progressiva. S'articula en els següents plans i polítiques:

 

Política de promoció de la salut

Seguint la carta d'Ottawa, la Institució, com a agent de salut que és, vol adquirir un compromís global i desenvolupar polítiques que impulsin la promoció de la salut, el benestar i la qualitat de vida del col·lectiu de professionals que hi treballen, les persones ateses, les famílies i la comunitat. Per aconseguir-ho, la Institució estableix les següents línies d'actuació: 

  • Conscienciar i formar les persones treballadores de la FSE en matèria de promoció de la salut i hàbits saludables. 
  • Traçar estratègies d'educació per a la salut en les diferents àrees d'acció de la Institució. 
  • Promocionar la creació d'espais segurs i saludables de treball. 
  • Promoure hàbits de vida saludable. 
  • Facilitar l'accés a informació fiable i verídica. 
  • Col·laborar amb altres entitats estratègiques en matèria de promoció de la salut i hàbits saludables. 
  • Fomentar la promoció d'activitats sostenibles relacionades amb el medi ambient. 
     

Política de qualitat i seguretat del pacient

La Política de qualitat i seguretat del pacient de la Fundació Salut Empordà (FSE) està alineada amb la Missió, Visió, Valors i Propòsit, abasta a tots els centres que la composen i es troba dirigida a garantir la qualitat dels serveis que ens defineixen com a institució, assolint resultats excel·lents en salut, científics i acadèmics. La seguretat del pacient és la dimensió transversal de la qualitat assistencial que consisteix en reduir i prevenir els riscos associats amb l'atenció sanitària.

Els serveis que disposen de la certificació ISO2009:2015 despleguen la seva política de qualitat i seguretat adoptant aquests principis.

Anualment, la FSE desplega els corresponents plans i programes d'acció. Per ampliar la informació, podeu consultar el punt de Qualitat i seguretat del pacient, dins de l'apartat Amb la salut i el benestar de les persones.

 

Política mediambiental

La gestió mediambiental de la Fundació Salut Empordà està reconeguda pels certificats ISO14001 i EMAS, dues normatives voluntàries que acrediten el compromís i respecte de l'entitat envers el medi ambient. Es renova aquesta responsabilitat any rere any, des del 2006
Aquest treball diari es fonamenta en la política ambiental de la institució, la qual assegura el compliment de la legislació vigent.

També té en compte diferents requisits en matèria ambiental i es basa en el desplegament de vuit línies d'actuació, enfocades a la millora contínua:

  • Assegurar la correcta gestió dels residus
  • Realitzar un ús eficient i sostenible de les matèries primeres i auxiliars
  • Realitzar un ús eficient i sostenible de l'aigua
  • Realitzar un ús eficient i sostenible de l'energia elèctrica
  • Realitzar un ús eficient i sostenible del gas
  • Fer difusió de la gestió ambiental dels centres hospitalaris al personal intern i als usuaris
  • Establir actuacions davant situacions d'emergència

Podeu consultar la Declaració Ambiental de la Fundació Salut Empordà.

 

Política d'Atenció a la Ciutadania i la Participació Ciutadana

La Unitat d'Atenció a la Ciutadania (UAC) agrupa les opinions i suggeriments dels ciutadans envers l'atenció prestada, amb l'objectiu de millorar la qualitat de la satisfacció del servei. Els principis que regeixen les actuacions d'aquesta unitat són l'equitat, l'eficàcia i la qualitat. La política d'Atenció a la Ciutadania es desenvolupa en les següents línies d'actuació:

  • La promoció i el respecte de la Carta de drets i deures. 
  • La personalització de l'atenció al ciutadà. 
  • La garantia d'establir criteris d'equitat individual i col·lectiva. 
  • La millora de la qualitat dels serveis. 
  • La integració de la opinió i satisfacció dels usuaris dels serveis sanitaris.

Podeu consultar la Política d'Atenció a la Ciutadania i Participació Ciutadana de la Fundació Salut Empordà. 

 

Política de Responsabilitat Social Corporativa (RSC)

La Política de RSC de la Fundació Salut Empordà està alineada amb la Missió, Visió, Valors i Propòsits de l'entitat i pretén crear un marc de referència que contribueixi a definir i impulsar comportaments que permetin generar valor per a tots els grups d'interès. Pren com a referència els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) creats per les Nacions Unides, concretament aquells que pel seu contingut es troben relacionats amb la naturalesa i raó de ser de la nostra Institució. Els principals eixos de la RSC dins la Fundació són:

  • Model Assistencial
  • Transparència i bon govern 
  • Gestió de persones
  • Comunitat i entorn
  • Medi ambient
  • Cadena de subministrament

 

Política d'Humanització

La Política d'Humanització de la Fundació Salut Empordà (FSE) està alineada amb la Missió, Visió, Valors i Propòsit de l'entitat, abasta tots els centres que la composen i busca vetllar per l'atenció centrada en la persona atesa, fomentar els valors ètics i humans dins la nostra entitat, i liderar projectes que esdevindran necessaris per a una atenció sanitària humana i de qualitat. La Comissió d'Humanització Assistencial (CHA), creada al 2022, és el grup de persones treballadores que ho lidera.
Els objectius de la Política d'Humanització de la FSE són els següents:

  • Millorar la satisfacció i experiència de les persones usuàries (PREMS).
  • Fomentar i procurar la cultura de la humanització dins de la FSE.
  • Oferir formació en humanització al conjunt de professionals.
  • Identificar les àrees assistencials i nomenar membres representatius.
  • Establir indicadors de resultat de qualitat reportats per la persona atesa (PROMS).
  • Crear una plataforma pública per a suggerir millores.
  • Proposar millores de les infraestructures de la FSE.
  • Establir un decàleg d'actuació centrada en la persona atesa en la FSE

 

Pla d'igualtat 

La Fundació Salut Empordà (FSE), com a institució compromesa amb els seus professionals, disposa del Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre Homes i Dones de la institució, un document que recull les directrius i principis en aquesta matèria. La igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes constitueix un principi de la nostra Política Institucional i de Recursos Humans, d'acord amb el que estableix la Llei Orgànica 3/2007 de 17 de març per la igualtat efectiva entre dones i homes.  

En tots i cadascú dels àmbits en què es desenvolupa l'activitat de la FSE i en tots aquells aspectes que afecten al desenvolupament dels seus professionals, des de la selecció a la promoció, passant  per la política salarial, la formació, les condicions de treball, la salut laboral, l'ordenació del temps de treball i la comunicació interna i externa, assumim el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes. 

Abans de la redacció del Pla, la FSE ja aplicava polítiques de responsabilitat social, com el procediment d'actuació per a la protecció del risc en l'embaràs, l'atenció al risc psicosocial o la comissió d'atenció a les agressions professionals, entre d'altres.

Aquest Pla d'Igualtat ha estat elaborat per la Comissió d'Igualtat de la institució, formada per membres del Comitè d'Empresa i del departament de Recursos Humans.

Projectes
Indika
DAREmpordà
Llavor de futur
Film In Hospital
PROJECTES EUROPEUS
Compra pública d\'innovació
FEDER

Codis d'autorització sanitària:

Hospital de Figueres H17001438 

HAI Bernat Jaume H17573386

ABS l'Escala E17652180

 

Departament de Salut
CatSAlut
Departament de Treball, Afers socials i Famílies

Certificacions:

EMAS
Iso 14001 9001