Amb la salut i el benestar de les persones
Els objectius permanents d'aquesta organització són la salut i el benestar de les persones, amb el compromís de perseguir la millora contínua.
Qualitat i seguretat del pacient
La Fundació Salut Empordà és una organització compromesa amb la salut i el benestar de les persones i de la comunitat, mitjançant l'atenció sanitària, l'atenció social, la docència, la recerca i la innovació.
Els objectius de la nostra política de qualitat són:
- Fomentar la millora contínua cap a l'excel·lència, mitjançant l'aplicació de models consolidats (EFQM, Certificacions ISO 9001 i Acreditació), inclou el requisit de millorar l'eficàcia avaluant les tecnologies, els procediments i els indicadors de qualitat, i així augmentar l'eficiència.
- Ètica professional: adequada als nous valors socials i professionals emergents. En l'exercici de la professió és un treball de sinèrgia entre la competència tècnica i ètica.
- Garantir la confidencialitat i privacitat del pacient, mitjançant un sistema d'informació fiable, oportú i accessible.
- Potenciar la gestió del coneixement, vetllar per l'excel·lència tècnica i humana dels professionals per tal de disminuir la variabilitat de la pràctica clínica en totes les seves àrees assistencials i de suport.
- Promoure la seguretat del pacient, potenciant les bones pràctiques basades en l'evidència científica, contribuint a la prevenció d'esdeveniments adversos associats amb l'atenció sanitària i fomentant una cultura de seguretat del pacient no punitiva.
- Treball en equip: vetllar per la satisfacció i desenvolupament de tots els treballadors afavorint la seva participació a les comissions clíniques i altres òrgans de participació. Aquest compromís pretén mantenir la implicació de les persones per impulsar l'experiència del pacient, la humanització de l'assistència i la promoció de la salut. Assegurar la continuïtat assistencial, la racionalització dels recursos disponibles i establir una relació de col·laboració amb totes les parts interessades i participar en els projectes col·laboratius que en sorgeixin.
Aquestes accions apleguen i unifiquen les polítiques demanades del Departament de Salut (Objectius CatSalut, Pla de Qualitat i Seguretat del Pacient de Catalunya 2023-2027 i l'Acreditació de Centres Sanitaris), integren els objectius institucionals de l'FSE, i configuren el Programa de Qualitat i Seguretat del Pacient de l'FSE amb accions.
El Pla de Qualitat i Seguretat del Pacient 2023 - 2026 està alineat amb els eixos del Pla Estratègic 2023 - 2026, es desenvolupa des de la línia estratègica 1 corresponent a la ciutadania, amb l'objectiu de garantir una atenció integral amb qualitat, seguretat i millora continua.
Transparència: acreditacions i certificacions
Per gestionar la qualitat de l'assistència sanitària s'adopten dos models de gestió que són complementaris i que tenen un enfocament de millora contínua: els sistemes de certificació i d'excel·lència i els models d'acreditació. Ambdós avaluen la forma de gestionar els processos mitjançant el sistema de qualitat establert i els resultats obtinguts.
Els reconeixements i obtencions actuals són:
- Acreditació de l'Hospital d'aguts pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya
- Acreditació del model d'atenció primària a l'ABS de l'Escala pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya
- Certificació mediambiental ISO 14001 i EMAS
- Certificació ISO 9001:2015 al Servei de Laboratori
- Certificació ISO 9001:2015 al Servei de Radiodiagnòstic