US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita (sense obtenir dades personals). + Info
Acceptar cookies
Preguntes freqüents sobre les visites / proves / intervencions a l'Hospital de Figueres davant el coronavirus. Aquesta informació pot variar en funció de la situació de la pandèmia

[Actualitzat a 05/11/20]

  • Vull fer un tràmit o gestió. Puc venir?

No. L'Hospital de Figueres té l'accés restringit per garantir la seguretat dels usuaris, pacients i professionals. Si heu de fer alguna gestió o tràmit, podeu fer-ho trucant al 972.50.14.00 o a través dels formularis de la pàgina web.

 

  • Puc visitar un pacient ingressat?

No. A partir del 6 de novembre se suspenen les visites als pacients ingressats. La mesura és temporal i tan bon punt la xifra d'ingressats per coronavirus al centre i el nivell de transmissió comunitària redueixin, es recuperaran. L'objectiu és evitar la circulació de persones per l'interior de les plantes d'hospitalització.

De totes maneres, com ja es va fer en la primera onada de la pandèmia, es faran excepcions i es permetran visites a la planta Maternoinfantil, en el cas en què l'equip mèdic ho indiqui i en situacions de final de vida.

Personal de l'hospital es posarà en contacte amb les famílies dels ingressats que no tenen coronavirus per explicar-los com rebran la informació mèdica diària, ara que no tindran la possibilitat de visitar-los i parlar directament amb l'equip assistencial.

Pel que fa a les persones ingressades de més edat que tenen dificultats per contactar amb la família a través del telèfon mòbil, els professionals de la planta els facilitaran un sistema de videotrucada mitjançant una tauletes.

 

  •  Puc anar al servei d'Urgències de l'Hospital de Figueres?

Sí, però abans de venir, truqueu al 061. I si es tracta d'una urgència vital, truqueu al 112. 

 

  • Es permeten acompanyants a Urgències?

No. Per garantir l'aforament, respectar la distància entre persones i preservar la seguretat de pacients, acompanyants i professionals, no es permet l'entrada d'acompanyants al Servei d'Urgències.

  • Excepte en situacions de final de vida, menors d'edat, parts i altres excepcions que defineixi l'equip assistencial. 
  • En el cas que hi hagi un acompanyant, ha de ser sempre el mateix i ha de romandre a dins del box.
  • Els professionals informaran puntualment els familiars, presencialment o per telèfon.

Tampoc es permeten visites als pacients ingressats a la Unitat de Monitoratge, tinguin o no la Covid-19, de la mateixa manera que s'han suspès temporalment les visites als pacients hospitalitzats.

 

    • I si tinc tos i febre? 

    Si els símptomes són lleus cal quedar-se a casa i aïllar-se segons les recomanacions. Utilitzeu l'app Stop Covid19 cat per fer el seguiment dels vostres símptomes. I si teniu qualsevol dubte, truqueu al 061.

     

    • Si necessito atenció sanitària per una fractura o una ferida m'atendran?

    Sí, l'atenció urgent i emergent es continua prestant. 

     

    • El meu fill no es troba bé. Puc portar-lo a Urgències de l'Hospital de Figueres?

    Per saber en quins casos podeu portar el vostre fill a Urgències, podeu consultar aquesta guia que ha elaborat el Servei de Pediatria de la Fundació Salut Empordà.

    Si veniu, seguiu aquestes recomanacions:

    1. Mantingueu-lo al cotxet
    2. Poseu mascareta als més grans d'1 any
    3. Eviteu que s'acosti a altres nens o adults
    4. Eviteu que toqui el mobiliari de la sala d'espera i de la consulta
    5. Renteu-li les mans abans i després de sortir del centre (amb aigua i sabó o solució hidroalcohòlica)
    6. Ensenyeu-li a tossir tapant-se la boca amb el colze

     

    • Com puc saber si m'han anul·lat una visita / prova / intervenció que tenia programada?

    Per l'emergència sanitària que vivim, les visites a l'hospital que no són urgents s'han deixat per a més endavant. Ara mateix, prioritzem aquelles visites o serveis que siguin més urgents i que no es puguin ajornar alhora que planifiquem com anar reprenent tota l'activitat ajornada.

    La reorganització de les agendes és una feina que s'allargarà per la complexitat de la situació, i si ens truqueu pot ser que encara no us poguem facilitar informació sobre la vostra visita / prova / intervenció. És per això que us demanem comprensió i us recomanem que espereu la nostra trucada. 

     

    • Com sabré si tinc una visita / prova / intervenció?

    Des de fa unes setmanes, a Consultes Externes fem dos tipus de visita: presencial i telefònica. En els dos casos, rebreu un SMS al mòbil amb la informació detallada de la visita.

    En el cas que no pugueu venir, aviseu-nos de seguida al 972.67.74.74 per poder citar un altre usuari. 

     

    • He rebut un SMS al mòbil i no sé què he de fer.

    Aquest SMS conté informació sobre la cita que teniu programada: per a qui és, el dia i l'hora que teniu la visita i de què es tracta. Podeu rebre dos tipus de text: 

     

    PER INFORMAR D'UNA CITA: 

    Sr/a. COGNOM, NOM l'avisem que té cita el 03/01/20 a les 09:30 amb el servei de LABORATORI a H.FIGUERES. Tel. contacte 972677464.

    PER INFORMAR D'UN CANVI EN LA CITA: 

    Sr/a. COGNOM, NOM li hem canviat la cita pel 07/01/20 a les 08:50 amb LLEVADORES a CAP MOISES BROGGI (ABS L'ESCALA) . Tel.contacte:972677474.

     

    • Tinc una visita presencial a l'Hospital de Figueres. 

    Es permet 1 acompanyant amb la recomanació que es faci només en els casos imprescindibles: menors d'edat, persones dependents o quan l'equip mèdic així ho indiqui. I cal tenir en compte que aquesta mesura està condicionada per l'aforament de les sales d'espera, de manera que el centre es reserva el dret de demanar que els acompanyants no entrin si en algun moment no es pot respectar la distància de seguretat.

    • vingueu a l'hora, no abans. Com menys temps us estigueu al centre, millor.
    • podreu validar la vostra visita als tòtems de les entrades 15 minuts abans de l'hora fixada. Si el tòtem no us ho deixa fer, vol dir que heu vingut abans d'hora. Espereu-vos a fora del centre uns minuts i torneu-ho a provar.

    Si heu de venir, us demanem que seguiu les següents recomanacions per a garantir la vostra seguretat, la de la resta d'usuaris i la dels professionals:

    1. No vingueu si teniu símptomes compatibles amb la COVID-19 o conviviu amb persones en règim d'aïllament domiciliari per afectació o sospita de coronavirus
    2. És obligatori l'ús de mascareta higiènica 
    3. No heu de portar guants
    4. A l'entrada del centre, renteu-vos les mans amb solució hidroalcohòlica
    5. Mantingueu la distància de seguretat (1 metre) amb pacients, professionals i visitants en tot moment
    6. Eviteu tocar superfícies i mobiliari
    7. Recordeu aplicar les mesures d'higiene respiratòria (en tossir o esternudar cobriu-vos amb el colze)

     

    I en arribar al centre, feu cas de les indicacions del personal:

    1. És obligatori l'ús de mascareta i rentar-se les mans amb solució hidroalcohòlica
    2. S'ha reduït la capacitat d'aforament de les sales d'espera per evitar aglomeracions. Segui les indicacions que trobareu a les cadires

     

    • El funcionament de les Consultes Externes és com sempre?

    Sí. Es manté el mateix circuit que fins ara però incorporant les recomanacions per prevenir contagis. Quan arribeu al centre, renteu-vos les mans amb solució hidroalcohòlica i els peus amb l'estora i valideu la visita al tòtem de l'entrada. El tiquet que us facilitarà l'aparell us indicarà quina sala d'espera teniu assignada.

    Si necessiteu un justificant de visita, també l'heu de sol·licitar al tòtem abans de marxar. Recordeu de rentar-vos les mans abans i després de tocar l'aparell. 

    Es restringeix la circulació per l'interior de l'Hospital. És per això que us demanem que hi accediu per la porta que us correspon.

    • Consultes Externes: entrada pel C/ Glòria Compte, davant del pavelló
    • UCSI / Anàlisis / Gabinets mèdics: entrada pel C/ Glòria Compte, davant del pàrquing

     

    • M'han dit que tinc una visita telefònica amb l'especialista. Què haig de fer?

    Si us hem citat per a una visita telefònica, haureu rebut aquest SMS informatiu:

    Sr/a COGNOM, NOM li trucarem per VISITA TELEFONICA per GINECOLOGIA a H.FIGUERES el dia 07/07/20 a les 09:00h. NO heu de venir.

     

    Tingueu en compte que: 

    1. No heu de desplaçar-vos al centre
    2. El nostre professional es posarà en contacte amb vosaltres al número de telèfon que heu indicat
    3. Estigueu a punt per a rebre la trucada a l'hora concertada
    4. En el cas que sigui un telèfon mòbil, assegureu-vos de tenir cobertura i bateria. La trucada pot durar uns minuts

     

    • M'han de fer una intervenció o prova. 

    Per a operacions o proves endoscòpiques, digestives i broncoscòpiques, se us avisarà amb antelació per tal de fer-vos el procés preoperatori, que inclou la realització de la prova PCR per descartar que estigueu cursant el coronavirus. Fins a saber el resultat del test, haureu de seguir les mesures d'aïllament que us indicarà el personal sanitari. En el cas que el resultat sigui positiu, si no es tracta d'una urgència, la prova o intervenció s'ajornarà un mínim de 14 dies.

    Per a les petites intervencions ambulatòries (dermatologia, urologia, ginecologia o cirurgia plàstica) no es fa la prova PCR al pacient.

    A la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés (UCSI) es permet 1 acompanyant, que s'haurà d'esperar a la sala d'espera.

     

    • Les sessions de radioteràpia i quimioteràpia de persones amb càncer es mantenen?

    Sí. Aquestes sessions se segueixen fent. Tot i així, el personal facultatiu ha de valorar cada cas segons criteris clínics i cal seguir les seves indicacions. I sempre extremant les mesures d'higiene.

     

    • La Cafeteria és oberta?

    A partir del divendres 16 d'octubre la Cafeteria de l'Hospital i la terrassa estan tancades al públic extern, amb l'objectiu d'evitar contagis i garantir la seguretat de tots. En l'horari d'obertura de l'establiment, se serveix menjar per emportar. I en el cas dels acompanyants dels pacients ingressats, poden fer la seva comanda trucant a la Cafeteria o bé en el taulell que s'ha habilitat a l'entrada de l'establiment.  

    La Cafeteria també ha modificat el seu horari. A partir del dimecres 21 d'octubre els horaris són:

    • Cafeteria: de dilluns a divendres, de 7:30 h a 18:30 h i dissabtes, diumenges i festius, de 8 h a 18:30 h
    • Menú diari: de dilluns a diumenge, de 13 h a 16 h
    Projectes
    DAREmpordà
    Llavor de futur
    Projecte Feder
    PROJECTES
    Compra pública d\'innovació

    Entitat proveïdora de:

    Departament de Salut
    CatSAlut
    Departament de Treball, Afers socials i Famílies

    Certificacions:

    Medical Tourism Certification MTQUA