L'atenció rebuda per la ciutadania al Servei d'Urgències de l'Hospital de Figueres ha destacat amb una molt bona valoració a l'estudi de percepció, experiència i satisfacció amb els serveis d'urgències hospitalàries, dut a terme per la Unitat d'Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció dels usuaris (PLAENSA) del Servei Català de la Salut. Les persones enquestades remarquen la fidelitat, que ha passat del 67 % al 82 %. Això vol dir que vuit de cada 10 pacients tornarien a escollir el Servei d'Urgències de l'Hospital de Figueres si ho necessitessin.
Com a dada rellevant, l'estudi atorga el millor resultat de tot Catalunya en la següent pregunta de l'enquesta: “Quan vau marxar d'Urgències, vau entendre (vosaltres o la vostra família) el que havíeu de fer?”. En aquest cas, un 94,6 % dels pacients van respondre que sí, molt per sobre de la mitjana catalana (89,1 %). També la satisfacció global ha augmentat respecte a l'any passat.
El qüestionari, validat metodològicament i administrat via web mitjançant SMS, avalua cinc dimensions clau de l'experiència de pacient: informació, accessibilitat, tracte i confiança, intimitat i entorn. L'edició 2025 recull l'opinió de 4.872 persones usuàries de tots els territoris i centres del sistema públic de salut (SISCAT), entre els quals hi ha l'Hospital de Figueres, assegurant-ne una visió representativa. En aquest sentit, el Servei d'Urgències de l'Hospital de Figueres ha obtingut resultats per sobre de la mitjana de Catalunya en aquests aspectes: accessibilitat, informació als pacients, tracte dels professionals i confort dels espais.
“Tot i aquests bons resultats, continuem treballant per millorar la comoditat dels espais i del llit, i per donar millor informació sobre els temps d'espera i les proves”, ha dit Núria Vergés, que està al capdavant de la Direcció de Gestió de Pacients i Ciutadania de la Fundació Salut Empordà.
En aquest web, es pot consultar la metodologia de les enquestes i els resultats.





