Aquest matí, s'ha inaugurat a Consultes Externes de l'Hospital de Figueres l'exposició titulada “Imatges del dol: reflexions sobre la pèrdua per suïcidi”, promoguda per l'Associació Tramuntana després del Suïcidi. "Imatges del Dol" és una mostra artística i educativa que aborda el dol després de la pèrdua d'un ésser estimat per suïcidi. A través d'11 imatges creades per Carlos Acedo, il·lustrador digital amb una experiència consolidada des del 1998, l'exposició busca plasmar el procés emocional associat a aquesta difícil experiència, des de la negació i la culpa fins a l'eventual acceptació i l'amor incondicional. Cada imatge, acompanyada d'un breu text explicatiu, pretén generar empatia i comprensió sobre l'impacte del suïcidi en les famílies.
L'acte inaugural ha comptat amb la presència del director gerent de la Fundació Salut Empordà (FSE), Xavier Verdaguer; el director assistencial de la FSE, Àlex Vila; la directora Infermera de la FSE, Paqui Abulí; el president de l'Associació Tramuntana després del Suïcidi, Jordi Costa, i la secretària de l'entitat, Carme Ortega.
L'Associació Tramuntana després del Suïcidi es va crear el 2022 arran de la necessitat de sensibilitzar i conscienciar la societat d'una mort silenciada, d'un procés de dol ocult que, alhora, s'uneix a una manca de recursos específics per al seu tractament. L'exposició, que es podrà visitar fins al 29 d'agost a Consultes Externes, mostra aquest procés dolorós amb respecte, delicadesa i sensibilitat i dona peu a parlar obertament sense els estigmes que han acompanyat tradicionalment el suïcidi. “Aquestes obres no només conviden a la reflexió personal, sinó que també promouen l'empatia i la comprensió social sobre l'impacte del suïcidi en les famílies i les comunitats”, afirma el president de l'associació, Jordi Costa.