La Fundació Salut Empordà (FSE) ha rebut un total de 261 donacions durant els mesos de març, abril, maig i juny amb motiu del coronavirus. Procedeixen d'empreses, ajuntaments, entitats, associacions i particulars de l'Alt Empordà i d'altres punts de les comarques gironines.
Del total de 261 donacions, 125 corresponen a aportacions econòmiques canalitzades a través de la pàgina web que es va posar en marxa, fent una suma de 149.683,96 euros. Aquests diners es destinen a cobrir una part dels més de 800.000 euros que la FSE gastarà per fer front a les despeses extraordinàries generades per la gestió de la COVID-19 als tres centres.
El detall del repartiment dels gairebé 150.000 euros de donatius és el següent:
PER MILLORAR L'ASSISTÈNCIA I LA SEGURETAT DELS USUARIS
PER GARANTIR EL BENESTAR DELS PROFESSIONALS
A banda de les aportacions econòmiques, durant aquests mesos també han arribat 136 donatius de material sanitari (bates impermeables, guants de nitril o mascaretes de roba), productes d'alimentació i de cosmètica i aparells tecnològics.
També s'han rebut descomptes en calçat i oci i regals per als professionals de la Fundació, així com una quarantena d'oferiments de particulars i empreses que s'han posat a la disposició de l'entitat per a desenvolupar tasques de voluntariat.