Com cada any, per Sant Jordi la Fundació Salut Empordà (FSE) ha ofert roses a les persones ingressades a l'Hospital de Figueres i a l'Hospital d'Atenció Intermèdia Bernat Jaume i a les més de mil persones que treballen a l'entitat. La Fundació se suma així a una tradició que sempre és molt ben acollida per tothom.
El repartiment de roses ha estat possible gràcies al suport econòmic i a la col·laboració de diverses empreses de la comarca de l'Alt Empordà. Petrem Distribució SA de Figueres ha regalat una rosa a totes les persones ingressades per tal que puguin celebrar Sant Jordi malgrat que s'hagin d'estar en un centre sanitari. Pel que fa a les persones treballadores de la FSE, també se'ls ha regalat una rosa, gràcies a la donació econòmica de Grup Aiterm de Figueres. Les dues iniciatives han comptat, alhora, amb la col·laboració de Vivers i Garden Moner de l'Escala i d'Splash Comunicació de Figueres. A més, la confecció d'aquestes roses ha estat possible gràcies a la feina desinteressada d'un grup de persones voluntàries que han ajudat a arranjar les flors.
Com és habitual, l'Hospital d'Atenció Intermèdia Bernat Jaume ha muntat una parada de Sant Jordi al vestíbul, amb roses, punts de llibre, imants i altres objectes relacionats amb la diada, tot manualitats elaborades per persones usuàries de l'Hospital de Dia del centre. L'objectiu és doble. Per una banda, es fa arribar la festivitat a les persones usuàries del Bernat Jaume, a les seves famílies, a les seves amistats i al personal que hi treballa. D'altra banda, els diners recaptats es destinen a finançar les activitats que es duen a terme al mateix servei.
Entitats de voluntariat, com la Fundació Oncolliga Girona i l'Associació Contra el Càncer, han obsequiat els pacients de l'Hospital de Dia Oncològic amb unes creatives manualitats elaborades per Sant Jordi. I una infermera de la Planta de Medicina Interna de l'Hospital ha fet donació de llibres per pintar mandales, de part de l'Ajuntament de Vilafant, per a infants ingressats a la Planta Materno-Infantil.
Cap infant sense conte
Per Sant Jordi, les criatures ingressades a la planta materno-infantil de l'Hospital de Figueres també han rebut, un any més, un conte de l'Associació Cap Infant Sense Conte. L'acció s'inclou dins d'un projecte educatiu, cultural i social que pretén incentivar el valor i el gust per la lectura des de la primera infantesa. En aquesta ocasió, la publicació porta per títol “El peluix sota la pluja” i conté un fort missatge social, que combina l'emoció i la crítica social d'una manera molt natural, propera i senzilla, per ajudar els infants a entendre l'essència de viure i que la veritable riquesa no és tenir molt, sinó saber donar, ajudar i estimar.




