El Departament de Salut de la Generalitat ha fet públics els resultats del Pla d'Enquestes de Satisfacció de Catalunya (PLAENSA) adreçat a persones usuàries del Servei Català de la Salut durant aquest 2025. La ciutadania posa una nota excel·lent a l'atenció que rep la persona ingressada a l'Hospital de Figueres. Les dades corresponents a la valoració de l'atenció hospitalària amb internament d'aguts a la Fundació Salut Empordà (FSE) destaquen per la bona atenció rebuda per part de la ciutadania, tenint en compte que molts valors superen l'estàndard d'excel·lència.
Entre aquests, dos dels indicadors representen punts forts en la valoració de les persones usuàries: el tracte del personal sanitari: 99,3% (Catalunya 96%) i la informació sobre l'operació: 98,6% (Catalunya 93,8%). Dos paràmetres més també se situen per sobre dels estàndards. Són la satisfacció global: 8,60 (vs 8,45 a Catalunya), i la fidelització: 95,7%, superior a la mitjana catalana (90,8%).
Els resultats mostren una molt bona puntuació en tots els paràmetres, amb dues excepcions per sota de l'estàndard de Catalunya: el temps d'espera en llista: 65,1% (Catalunya 68,5%) i compartir habitació: 73% (Catalunya 81,7%). “En general, els valors són molt elevats pel que fa al tracte del personal, a la informació rebuda i a la fidelització. Són resultats que ens ajuden a millorar i avançar pel camí de l'excel·lència en l'atenció a les persones usuàries”, ha anotat Núria Vergés, que està al capdavant de la Direcció de Gestió de Pacients i Ciutadania de la FSE.
L'estudi de percepció, experiència i satisfacció amb el servei d'atenció hospitalària amb internament l'ha dut a terme la Unitat d'Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció de les persones usuàries (PLAENSA) del Servei Català de la Salut. L'objectiu general d'aquesta enquesta de Salut és conèixer l'experiència de pacient i mesurar el grau de satisfacció i fidelitat de la ciutadania atesa pel Servei Català de la Salut respecte al servei d'atenció hospitalària amb internament. Aquestes dades reflecteixen l'esforç constant dels professionals i dels centres per oferir una atenció de qualitat, humana i centrada en les persones.
En aquest web, es pot consultar la metodologia de les enquestes i els resultats.





